David Fernández, novè ponent confirmat del V Congrés Internacional de Voleibol

L’àrbitre internacional David Fernández serà un dels protagonistes del V Congrés Internacional de Voleibol, organitzat per la Federació Catalana de Voleibol els dies 5 i 6 de setembre. El català es converteix així en el novè ponent confirmat d’una edició que tornarà a reunir alguns dels principals referents del voleibol internacional.

Considerat un dels millors àrbitres europeus del moment, Fernández compta amb una àmplia trajectòria internacional sota el paraigua de la Federació Internacional de Voleibol (FIVB). Aquesta temporada ha tornat a formar part de l’equip arbitral de la Volleyball Nations League (VNL), una de les competicions més prestigioses del calendari internacional, on ha dirigit partits del màxim nivell durant tres setmanes.

Precisament en aquesta edició de la VNL, Fernández va ser protagonista d’un dels partits més memorables de la competició en actuar com a segon àrbitre, al costat del portuguès Ricardo Ferreira – ponent del Congrés Internacional de Voleibol fa dues edicions -, en l’enfrontament entre Polònia i Argentina. El duel va deixar el set més llarg de la història de la VNL, amb un espectacular 48-50 i una durada de 59 minuts.

Durant el congrés, David Fernández impartirà la ponència ‘Noves regles: anàlisi dels canvis normatius’, una sessió en què oferirà una visió de primera mà sobre les modificacions reglamentàries que la FIVB està estudiant per implementar en les pròximes temporades. La federació internacional aprofita competicions com la VNL per posar a prova noves regles abans de la seva possible implantació oficial, fet que converteix Fernández en un testimoni privilegiat de l’evolució del reglament internacional.

Al llarg de la xerrada, l’àrbitre català compartirà la seva experiència en aquest procés de validació dels canvis normatius i explicarà quines són les principals novetats que poden marcar el futur del voleibol. Una ponència especialment dirigida a àrbitres, entrenadors i tècnics que vulguin conèixer de primera mà l’evolució del reglament i la seva aplicació en la competició d’alt nivell.

En els pròxims dies es continuaran anunciant els diferents ponents que formaran part d’aquesta cinquena edició del Congrés Internacional de Voleibol, que tornarà a convertir-se en un punt de trobada per als professionals i apassionats del nostre esport.

Sales de Videoconferències::