El Campionat d’Espanya de Clubs Cadet de Vòlei Platja, disputat del 13 al 15 de juliol a la platja d’Ézaro (Dumbría, A Corunya), ha deixat una destacada actuació dels equips catalans, especialment en la categoria masculina, on el VVB Arenys va fregar el podi amb una meritòria quarta posició.
El conjunt maresmenc va completar un torneig de gran nivell des de la fase de grups, superant el Más Vóley Badajoz i el CV Net7 A per accedir al quadre final. Un cop a les eliminatòries, el VVB Arenys va continuar mostrant la seva solidesa, eliminant el Delmas Clinic Fabraquer i el CV Gandía abans de caure en una ajustada semifinal davant el CD La Manga. En la lluita pel tercer lloc, els catalans van cedir davant l’Adesa 80 i van tancar la competició en una excel·lent quarta plaça.
També va signar una actuació molt destacada el CVP Arenys, que va finalitzar en una meritòria novena posició. Després de dominar la fase inicial amb victòries contra el Volei Praia Vigo i el CV Vinarós, els maresmencs van accedir al quadre final, on només el CV Portol A va poder aturar el seu camí. Tot i això, l’equip va saber refer-se en la fase de consolació superant l’AD Eliocroca A per assegurar-se una plaça entre els deu millors clubs de l’Estat.
La representació catalana masculina la van completar el BV Garraf, que va acabar en la 18a posició, i el Voleiboom (BCE El Pèndul), que va finalitzar 19è. Tots dos conjunts protagonitzar una bona fase de grups, competint de tu a tu amb alguns dels millors equips del campionat.
En la categoria femenina, el CV Barcelona va ser el millor equip català amb una meritòria 13a posició. Les barcelonines van anar de menys a més durant el torneig i van completar una gran fase de consolació, encadenant victòries davant el VB Polanco i el CV Sanse A abans de quedar-se a les portes del Top 12 després d’un ajustat duel contra l’Amigos Cádiz.
Per la seva banda, el K1 Academy-BV Barcelona va finalitzar en la 27a posició. Malgrat no poder superar la fase de grups, l’equip va mostrar un bon nivell competitiu durant tot el campionat, aconseguint una victòria en la fase de consolació davant el CV Albacete.
Amb aquests resultats, els clubs catalans tanquen la seva participació al Campionat d’Espanya de Clubs Cadet amb un balanç molt positiu, confirmant el gran nivell del vòlei platja català en les categories de formació.



