Celebrades amb èxit dues noves convocatòries de sessions pràctiques del curs d’entrenadors/es Nivell 1

Aquest cap de setmana s’han celebrat amb èxit dues noves convocatòries de les sessions pràctiques del curs d’entrenadors/es de Nivell 1, concretament a Premià de Dalt i a Sant Pere i Sant Pau. En total, han participat 30 assistents a la seu del Maresme i 35 a la de Tarragona, consolidant una vegada més l’interès creixent per la formació tècnica dins del voleibol català.

Les sessions pràctiques, desenvolupades els dies 2 i 3 de maig en format presencial i amb una assistència mínima obligatòria del 85% per assignatura, van combinar sessions intensives al llarg de dues jornades completes, de 10.00 h a 19.30 h.

La jornada de dissabte es va dedicar íntegrament al treball de tècnica, amb una orientació totalment pràctica. L’objectiu principal va ser proporcionar als participants una àmplia varietat d’exercicis aplicables als seus entrenaments, centrats en progressions per al desenvolupament tècnic més que no pas en la teoria dels gestos.

Pel que fa a diumenge, el matí es va destinar a la tàctica col·lectiva, on es van treballar diferents sistemes d’atac i defensa, des dels més bàsics fins als més adequats per a etapes d’iniciació. A la tarda, la sessió es va centrar en el mini vòlei, abordant noves metodologies i adaptacions tècniques i reglamentàries per facilitar la pràctica del voleibol des dels 6 anys. Aquesta part també va integrar conceptes fonamentals de tècnica i tàctica bàsica.

Amb la finalització d’aquestes sessions pràctiques, s’inicia ara el període d’avaluació del curs, amb l’entrega dels treballs de tècnica, tàctica i preparació física, així com la finalització dels tests de l’aula virtual, entre el 4 de maig i el 3 de juny. Aquest era l’últim pas abans d’obtenir el títol provisional en cas de superar el curs.

Cal recordar que, per aconseguir el títol definitiu d’Entrenador/a de Nivell 1, és necessari completar un any de pràctiques, així com participar en una trobada oficial o homologada de mini vòlei organitzada per la Federació Catalana de Voleibol.

Amb aquestes dues convocatòries, la FCVb ja ha realitzat 12 dels 16 cursos de Nivell 1 previstos per a aquesta temporada.

Sales de Videoconferències::