El pròxim dijous 21 de novembre, els socis i simpatitzants del Projecte SCOUT, es reuniran a l’Hotel Granollers per dur a terme la conferència final del programa. L’objectiu d’aquest, des de els seus inicis fa dues temporades, ha radicat en promoure la inclusió i el creixement personal de les noies entre 8 i 12 anys en risc d’exclusió social a través de l’esport, en aquest cas, del voleibol.
Durant la conferència, els diferents conferenciants (Joan Carles Marín, Gil Pla, Carlos Prieto, Patrick Venturini o Marco Neviani, entre d’altres) compartiran les experiències viscudes en els clubs de voleibol que formen part del projecte (AE Carles Vallbona, Nancy i Modena), així com els resultats obtinguts i l’impacte que ha tingut SCOUT, per tal de poder continuar més anys difundint aquest mètode.
L’esdeveniment serà una ocasió per a reflexionar tots els actors sobre els beneficis de l’esport en el desenvolupament de les esportistes més joves, alhora que es coneixen les oportunitats futures presentades pel club local, l’AE Carles Vallbona, per tal d’arribar a ser un club més social.
Sports clubs opening up to all girls participation (SCOUT) és un projecte Erasmus + que té com a objectiu dissenyar, provar i avaluar un nou programa esportiu adreçat a noies d’entre 8 i 12 anys en risc d’exclusió social o en situació de vulnerabilitat, que els faciliti accés i oportunitats de participar en activitats esportives organitzades i de continuar involucrades dins els clubs.
SCOUT el lidera l’Associació Esportiva Carles Vallbona i compta amb la participació com a sòcia de la UVic-UCC, liderada per Gil Pla Campas, investigador del grup de recerca en Educació Física (GREF); de la Scuola di Pallavolo Anderlini Societa Cooperativa Sociale Sportiva Dilettantistica, d’Itàlia; d’Istres Provence Volley, de França, i de l’ONG Athletes Inspire Children, d’Alemanya. El programa pilot s’implementarà en els tres clubs esportius partners del projecte AE Carles Vallbona, Istres Provence Volley i SP Anferlini.
A continuació podeu observar els diferents cartells de l’esdeveniment, on us podeu apuntar mitjançant el codi QR de la fotografia.