La Federació Catalana de Voleibol se suma a la campanya del Dia Mundial Contra el Càncer engegat des d’AMOH (Asociación Mama y Ovario Hereditario) programa per conscienciar sobre aquesta malaltia, que altera el cicle de vida de les cèl·lules del cos.
Segons un informe publicat per la Sociedad Espanyola d’Oncologia Mèdica (SEOM), un terç de les morts per càncer a Europa es deuen a factors de risc evitables: tabac, infeccions, alcohol, sedentarisme i dieta inadequada. L’activitat física, com per exemple el voleibol, és un element molt important que actua com a detonant d’una vida amb hàbits saludables.
El mateix organisme exposa que, en les últimes dècades, el nombre absolut de càncers diagnosticats a Espanya ha augmentat a causa de l’augment poblacional (en 1990 la població espanyola era d’uns 38.850.000 habitants, mentre que en 2024 se situa en 48.946.035 habitants), l’envelliment de la població (l’edat és un factor de risc fonamental en el desenvolupament del càncer), l’exposició a factors de risc (com el tabac, l’alcohol, la contaminació, el sedentarisme, entre molts altres) i, en alguns tipus de càncer com el colorectal i els de mama, cèrvix o pròstata, l’augment de la detecció precoç.
De fet, si els programes de detecció precoç són adequats, primer condueixen a un augment del nombre de casos incidents (invasius) i, posteriorment, a una possible disminució dels casos invasius, un major diagnòstic de carcinomes in situ i també a una reducció de la mortalitat. A causa de la combinació d’aquests factors, es pot donar el cas que a pesar que l’exposició a factors de risc no variï al llarg del temps, el nombre absolut de casos augmenti a causa dels altres dos factors (augment poblacional i envelliment).